IKC het Zonnestelsel

Het Zonnestelsel bestaat uit verschillende planeten, met allemaal hun eigen identiteit. Daarom worden ook onze groepen vernoemd naar de planeten, elke groep heeft namelijk zijn eigen identiteit. In het Zonnestelsel worden alle planeten omringt door sterren. Elk kind is een ster, want ook ieder kind heeft zijn of haar eigen identiteit.
Omdat wij elk kind een goede ontwikkeling willen bieden vinden wij het belangrijk dat zij hun eigen talenten gaan ontdekken. Dit doen wij door les te geven met materialen die gericht zijn op de toekomst; veel omgaan met computers, iPads, VR brillen en meer.
Verder staat bewegen bij ons centraal, wij doen bijvoorbeeld veel aan bewegend leren en door veel te sporten. Dit sporten doen wij het liefst buiten als het weer dit natuurlijk toelaat.

Onze visie

Op het Zonnestelsel staat de ontwikkeling van elk kind als individu centraal. Vooral modernisatie en bewegend leren vinden wij belangrijk. Ook vinden wij natuur belangrijk, omdat dit een groot onderdeel is van de toekomst van ieder kind.

Wij zijn een openbare school, maar we vinden het belangrijk dat veel levensbeschouwingen en culturen worden besproken, daarom hebben wij hiervoor speciale lessen. Meer hierover kunt u vinden bij identiteit.

IKC

Het Zonnestelsel vindt het erg belangrijk dat ze in een veilige en vertrouwde omgeving terecht komen. Om de overgang voor het jonge kind van de peuterspeelzaal naar de basisschool zo soepel mogelijk te laten verlopen hebben wij in ons gebouw ook de peuterspeelzaal gevestigd. Dit komt het leerproces van het kind alleen maar ten goede. In ons gebouw kunnen kinderen ook gebruik maken van de logopedist die op locatie altijd beschikbaar is.

Gemaakt door: Jolijn Bemthuis, Milou Wassink en Emma Jonge Poerink
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin